
18 september
Elke vacature kent zijn eigen doelgroep. Uiteraard wil je weten of je deze doelgroep ook op de juiste wijze weet te bereiken. Dit weet je door inzicht te hebben wie er nu daadwerkelijk op je vacatures solliciteren. Doordat Tigris gebouwd is op het Salesforce platform stel je zeer eenvoudig de juiste dashboards samen waardoor je realtime kunt bijsturen. Om meer uit Tigris te halen lichten we graag een aantal statistieken toe die belangrijk zijn om hierin meer inzicht te krijgen.
De bron laat zien vanuit welk kanaal een sollicitant op jouw vacature terecht kwam. Of het nu is vanuit Indeed, Facebook of Werk.nl. Dit is één van de belangrijkste statistieken om mee te starten. Vanuit hier kun je verder de verdieping aanbrengen door per bron te zien wat het opleidingsniveau, provincie of de leeftijd is.
Richt jij je op kandidaten die graag willen aanpakken en bijvoorbeeld als verhuizer aan de slag willen? Dan wil je wellicht weten waar kandidaten vandaan komen die net van school af komen en een lage opleiding opleiding genoten hebben, zodat er een redelijk tarief naar je klant weg te leggen is.
Wanneer je een vacature hebt in Noord-Brabant wil je niet dat er alleen maar kandidaten uit Gelderland op je vacature solliciteren. Wanneer dit gebeurt weet je dat je de vacature wellicht moet aanpassen.
De gemiddelde leeftijd van de sollicitanten op de vacature kan iets zeggen over de manier waarop je vacature geschreven is. Gebruik je moderne en hippe taal of ga je meer voor degelijkheid en zekerheid in je tekst. Dit kan een groot verschil maken in wie er op je vacature solliciteert.
Doordat Tigris de gegevens uit het cv haalt en direct in de database zet, is het mogelijk om hier zeer geavanceerde en vergaande rapporten op te maken. Leer je doelgroep kennen en weet welke kanalen je moet inzetten om zo veel mogelijk resultaat uit je advertentiebudget te halen.
Deel dit bericht via:
Anne Bakker - Artiflex