Vooruit en in de Versnelling!

We bevinden ons in een hectische arbeidsmarkt, waar de uitzendbranche vaak hoge bedragen moet investeren in platformen zoals Indeed en Google. Vaak is het niet goed zichtbaar wat deze investeringen opleveren en hoe succesvol ze zijn. Misschien blijkt uit data dat jouw huidige wervingskanaal hoge kosten heeft, maar weinig resultaat boekt. Hoe zorg je dat je succesvol blijft in een continu veranderende markt? En hoe weet je of je huidige focus nog wel relevant is?

Hoe inzicht en future-proofing jou bedrijf naar 'the next level' tillen!

In ons vorige blog hebben we je meegenomen in succesmetingen uit je data – het hebben van inzicht. Door inzicht te creëren in je data, kun je slimmer werken én sneller bijsturen. Dit gaat niet alleen leiden tot hogere conversies en ROI, maar gaat je ook meer kandidaten opleveren wanneer je werkt met het juiste inzicht. Zo kun jij je als organisatie voorbereiden en future-proof gaan handelen. Een bedrijf dat klaar is voor de toekomst weet hun data in te zetten, om elke keer weer slimme beslissingen te kunnen nemen. 

De flexbranche is een snel veranderende markt, waardoor het voor jou als flexbureau noodzakelijk is om real-time bij te sturen. Terwijl de wereld blijft veranderen en de behoeftes verschuiven, is het waardevol dat je passende beslissingen neemt om hierin te blijven voldoen. Belangrijk is om je bedrijf voor te bereiden en wendbaar te zijn voor plotselinge verandering, zo kun je snel en slim schakelen. 

Inzicht, future-proofing, en wendbaarheid zijn belangrijke factoren binnen de huidige flexbranche. Helaas zijn deze elementen lastig te implementeren zonder de juiste partners en een stabiele organisatie: de future is samen! Het is dus relevant, dat wanneer jij wilt accelereren in de huidige markt, je de juiste samenwerkingen aangaat. Work smarter, not harder! En het begint bij een stabiele basis waarin de data over het gehele traject inzichtelijk is. Bijvoorbeeld met een integraal platform als Tigris: een platform dat ervoor zorgt dat jobmarketing, recruitment, en backoffice op één platform samen komen. Jij hebt dus direct inzicht in je wervingskanalen, sollicitatie trajecten, plaatsingen, salarissen en meer. Door dit inzicht kun jij ongestoord focussen op het bemiddelen van kandidaten!

Het is dus belangrijk dat wanneer jij wilt accelereren in de huidige markt, je de juiste samenwerkingen aangaat - work smarter, not harder! 

Get ready to be future-proof!

Investeren naar de toekomst

Concreet jouw data kunnen inzetten om een verschil te maken. Door inzicht te hebben in het proces van jouw kandidaat, krijg je een duidelijk beeld van waar de grootste kosten zitten en of deze kosten ook terecht zijn. Misschien ontdek je wel dat de meeste kandidaten binnen komen via Indeed, terwijl je meer investeert in LinkedIn. Zo wordt duidelijk dat investeren in LinkedIn niet genoeg opbrengt en je deze investering dus kunt verminderen of zelfs achterwege kunt laten. Daarnaast kun je duidelijk krijgen welke functieprofielen de hoogste marges opleveren en dus op welke vacatures je het beste kunt werven.

 

De kandidaat van de toekomst

Naast het financiële plaatje wil je ook inzicht hebben in je kandidaten. Want effectief werven en bemiddelen wordt een stuk makkelijker wanneer je precies weet hoe, waar en wanneer je dit kunt doen. Hoe lang zit een kandidaat in het proces - vanuit welk kanaal komen ze binnen, hoe snel hebben ze sollicitaties en bij welke werkgever gaan ze aan de slag? Door dit inzichtelijk te hebben kun jij precies zien waar in het proces je efficiënter kunt gaan werken en weet je ook precies wie jouw kandidaten zijn.

 

 

Let's get started!

De toekomst is nu! Door samenwerkingen aan te gaan, wendbaar te worden en inzicht te creëren, gaat jouw bedrijf de toekomst sterker tegemoet. Hierdoor ga je effectief resultaten boeken, terwijl je blijft focussen op het element waar jouw organisatie echt goed in is - het bemiddelen van mensen. Colin van Goethem, Digital Operations Manager bij Artiflex, vertelt in onze aankomende webinar hoe Artiflex inzicht heeft gecreëerd in hun data en hoe zij hier het maximale uithalen. Benieuwd naar zijn verhaal? Meld je nu nog aan voor de webinar!



Terug naar overzicht