In de Nederlandse uitzendmarkt heerst een groeiend kandidaten tekort. Daarom is het nu belangrijker dan ooit om inzichtelijk te hebben hoe de markt zich ontwikkeld. Hierdoor kun je ervoor zorgen dat je niet onnodig kandidaten misloopt. Misschien ligt je focus wel op een verkeerd kanaal: je geeft steeds meer uit aan marketing, maar boekt minder resultaat, hierdoor worden je marges lager. Heb jij precies inzichtelijk wat kanalen als Indeed, LinkedIn en Google kosten? En wat ze aan de eindstreep opleveren?
Hoe succesmetingen uit je data bijdragen aan een groei in kandidaten
Het is belangrijk om een aantal factoren duidelijk te hebben. Zo is het waardevol om te weten waar je kandidaten zijn en vanuit welk kanaal ze binnen komen. Ook kunnen factoren als hun time-to-hire meer duidelijkheid scheppen. Voor het financiële plaatje is het voordelig om helder te hebben wat de kosten zijn om de aandacht te trekken van een kandidaat en wat deze kandidaat opbrengt wanneer deze is geplaatst. Wanneer je als organisatie deze factoren helder en overzichtelijk hebt, kun je slimmere beslissingen gaan maken. Door inzicht te hebben in deze en andere belangrijke stappen tijdens de onboarding van nieuwe kandidaten, weet je exact aan welke kanalen je het beste je geld kunt uitgeven.
Stel je eens voor
Jij ziet precies waar jouw goede kandidaten zich bevinden
Jij overziet vanuit welke kanalen ze in contact komen met jouw organisatie
Jij hebt helder wat het kost om hun aandacht te krijgen
Jij weet precies wat het opbrengt wanneer een kandidaat aan de slag gaat via jou
Jij ziet duidelijk wat de time-to-hire is (en de tijd die het kost van sollicitatie tot plaatsing)
Door inzicht te hebben in deze en andere belangrijke stappen tijdens de onboarding van nieuwe kandidaten, weet je exact aan welke kanalen je het beste je geld kunt uitgeven.
Wanneer dit inzichtelijk is, kun jij veel slimmere beslissingen gaan nemen. Zo kun je gaan focussen op kanalen waarvan je weet dat ze ook daadwerkelijk de juiste kandidaat bereiken. Je kunt slimmer omgaan met je budgetten – bijvoorbeeld, geld investeren in kanalen die de meeste kandidaten opleveren voor jouw organisatie. Dus met hetzelfde marketingbudget ga je meer kandidaten binnen slepen.
Een helpende hand
Het belang van inzicht staat hoog op de lijst bij Tigris. Ons platform is ontworpen rondom overzicht en duidelijkheid binnen je processen. Hierdoor kun je altijd slimme keuzes maken! Of het nu gaat over je huidige time-to-hire verkorten of je recruitmentmarges verhogen - wij bieden het inzicht! Ons integrale platform is future-proof. Zo nemen we jou mee in de toekomst van de uitzendbranche, maar bieden we je ook ruimte om eigen keuzes te maken voor het verslimmen van je bedrijf.
Wil jij ook optimaal gebruik gaan maken van de mogelijkheden binnen je organisatie? Leer hoe een integraal systeem voor je front-, mid- en backoffice jou verder gaat helpen - plan een demo !