Flexfamily is een krachtige organisatie van hr-experts die bedrijven en talent met elkaar verbindt. Met vestigingen van Oldenzaal tot Doetichem biedt Flexfamily méér dan alleen uitzenden. Zo investeren ze in mensen door middel van opleidingen, coaching en complete hr-oplossingen. Hun missie is om werkgeluk naar iedereen in Oost-Nederland te brengen door organisaties te voorzien van de juiste mensen en professionals te helpen hun carrière op de juiste plek te krijgen.
Als snelgroeiende speler met meerdere merken en een uitgebreide bedrijfsvoering had Flexfamily behoefte aan een flexibel en schaalbaar ATS-systeem dat hun ambities kon ondersteunen. De keuze viel vier jaar geleden op Tigris, een samenwerking met grote plannen, maar ook met de nodige uitdagingen.
Hoge verwachtingen van een strategische partner
In 2021 begon Flexfamily de zoektocht naar een nieuw ATS-systeem dat hun operatie kon ondersteunen én optimaliseren. Er werden 10 tot 12 pakketten grondig geëvalueerd en uiteindelijk werd er gekozen voor Tigris. “We wilden een flexibel systeem waarop we zelf konden doorbouwen,” vertelt Gertjan ICT Specialist van Flexfamily. “We hebben Tigris benaderd voor een offerte en al snel kwamen we erachter dat hun oplossing onze ambities kon ondersteunen. Tigris bood die mogelijkheid door gebruik te maken van het Salesforce platform. Dit was voor ons een cruciale factor.”
Hoewel Tigris op dat moment nog bestond uit een klein team, gaf de persoonlijke benadering van het team, Flexfamily het vertrouwen dat ze samen iets konden opbouwen. “We voelden ons echt gezien,” zegt Gertjan. “Het Tigris team dacht met ons mee en had een duidelijke visie.”
De implementatie werd in fases uitgevoerd, waarbij Flexfamily startte met vier merken. Een belangrijke rol was weggelegd voor Gertjan. “Elke week reed ik om half zeven ‘s ochtends naar Alblasserdam om de implementatie op locatie te volgen en alles te leren over het systeem,” vertelt Gertjan. “Zo leerde ik niet alleen Tigris door en door kennen, maar kreeg ik ook inzicht in hoe het systeem het beste kon aansluiten op onze werkwijze.” 4 Jaar later heeft Flexfamily zelf de kennis en vaardigheden in huis om de volledige implementatie van volgende merken in Tigris te voltooien. Deze kennis heeft Flexfamily opgedaan door middel van trainingen en het delen van kennis door Tigris.
Uitdagingen en behoefte aan stabiliteit
Als grote speler met meerdere merken en daardoor een grote bedrijfsvoering, had Flexfamily hoge verwachtingen. De overstap naar Tigris verliep niet helemaal zonder uitdagingen. Met name de integratie van verloning en salarisverwerking zorgde voor verbeterpotentieel, wat direct impact had op zowel interne processen als de medewerkers. “De eerste periode was niet zonder slag of stoot,” geeft Gertjan eerlijk toe.
Flexfamily bouwt door met Tigris
Ondanks de kansen voor verbetering uit het verleden blijft Tigris voor Flexfamily een waardevolle keuze vanwege de flexibiliteit en schaalbaarheid. “Het basissysteem heeft ons in staat gesteld om onze eigen werkwijze volledig door te voeren,” zegt Gertjan. “We hebben een planningssysteem gebouwd op basis van de logica, werken met chatbot-integraties en hebben het salestraject van de arbodienstverlening geïntegreerd in de Salesforce-omgeving.” Ook de integratie van een opleidingssysteem staat op de planning. “Tigris blijft zich ontwikkelen, zodoende kunnen wij blijven doorgroeien en ons bedrijfsproces steeds verder verfijnen.”
Een systeem dat meegroeit met de organisatie
Als een organisatie die voortdurend innoveert, verwacht Flexfamily dat haar softwarepartners meebewegen. “We willen dat Tigris niet alleen een leverancier is, maar een partner die meedenkt en anticipeert op onze behoeften,” zegt Gertjan. “Het contact met de customer success manager in de beginfase is heel waardevol omdat we de mogelijkheid hebben om te sparren over strategische verbeteringen.”
Daarnaast is er behoefte aan een uitgebreide kennisbank. “Voor de basis is de documentatie prima, maar voor geavanceerde automatiseringen, zoals WhatsApp-integraties, missen we duidelijke handleidingen.” Gelukkig bracht projectleider Guido Flexfamily in contact met Maikel Neelen met betrekking tot Maxim, een AI-tool die ze graag verder willen verkennen.
Een scherpe, maar positieve blik op de toekomst
Flexfamily is kritisch, maar tegelijkertijd positief over de potentie van Tigris. “Het is één van de meest flexibele pakketten op de markt,” concludeert Gertjan. “Dat is precies wat we zochten: een systeem dat we kunnen aanpassen en doorontwikkelen. Maar we hebben ook onze wensen naar de toekomst, welke we in deze goede relatie altijd bespreekbaar kunnen maken. We zien dat Tigris deze punten serieus oppakt, zodat we samen bouwen aan een nog sterker platform.”
Als laatste sluit Donny, Customer Succes Manager bij Tigris, aan bij het interview. Donny kijkt terug op de afgelopen tijd: "De scale-up fase is mooi, maar zeker ook kwetsbaar, groei gaat nu eenmaal niet zonder de nodige uitdagingen. We zijn een club die volop in ontwikkeling is, waarin veel verandert en we met z’n allen blijven bouwen." Hij voegt toe: "Onze samenwerking met Flexfamily is sindsdien uitgegroeid tot een waardevolle partnerschap in het proces. We houden ze vaak ontwikkelingen voor om hun feedback te verzamelen, zodat we gericht kunnen blijven werken aan de prioriteiten die echt verschil maken in het werkveld."
Ben je benieuwd naar meer?
Wil je weten hoe Tigris jou kan helpen om je groeifase soepel te doorlopen? Of je nu te maken hebt met operationele uitdagingen of wilt groeien naar een meer gestroomlijnde aanpak, wij denken graag met je mee. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie of vraag een vrijblijvende demo aan om te ontdekken hoe Tigris je recruitmentproces kan transformeren. We kijken ernaar uit om samen te sparren en jouw organisatie naar de volgende stap te brengen!