ProWurk & Tigris: Snel schakelen in een veranderende markt

Succesverhaal

Janneke Rauwerda is algemeen directeur van ProWurk. Een Friese uitzender die in 2012 werd opgericht door Janneke. Ze vertelt over de systemen die werden gebruikt voor de overstap naar Tigris: “Het systeem dat we toen gebruikten was vrij houtje-touwtje, misschien hebben we zelfs nog wel in Excel overzichten bijgehouden. Ons vorige systeem gebruikten we voornamelijk als CRM systeem en dat was voor ons al snel niet meer passend. Reden voor ons om te kijken naar een andere partij.”

“We kwamen op een punt waar we zeiden: dat willen we toch anders, we willen in onze strategische speerpunten staan, innovatief zijn en op de tijd vooruit lopen. Dit staat bij ons hoog in het vaandel en we vinden het belangrijk om verwachtingen te overtreffen. Daar zochten we een partij bij die toekomstbestendig is, een partij die met ons mee kan groeien.”

ProWurk ging op zoek naar een nieuwe partner en kwam bij Tigris terecht. Daarbij vonden ze het belangrijk om een echte match te vinden in normen en waarden. “Wij hebben toentertijd verschillende bedrijven bezocht, om maar even te kijken wat de look en de feel is: waar staan ze voor? Ik vergeet nooit meer toen ik bij jullie op kantoor kwam en dat daar de planten met een soort automatische robot werden bewaterd en toen dacht ik: ja dit spreekt mij wel aan!”

We willen in onze strategische speerpunten staan, innovatief zijn en op de tijd vooruit lopen. Daar zochten we een partij bij die toekomstbestendig is en met ons mee kan groeien.

De Match

De Tigris software sprak meteen aan bij ProWurk dankzij de vele mogelijkheden die bestaan met onze partners. “Het product van Tigris gebruikten we eerst als het verbeterde CRM systeem. Het is een systeem waar heel veel tools beschikbaar zijn om gebruik van te maken wanneer je wilt. We hadden keuze over welke partner tools we inzette, en welke niet. En dit konden we ook later altijd nog aanpassen. Zo heb je een soort keuzepakket, waar je veel opties hebt om van verschillende tools gebruik te maken. Ook zijn er mogelijkheden om in te zetten op backoffice ondersteuning wat gekoppeld kan worden. Dit maakte dat we dachten: ja dit matcht!”

Janneke vertelt ook over de directe verschillen die ze merken: “Snelheid, makkelijkheid en zoeken. Het was eerst wel even leren hoe we goed met de zoekfunctie om konden gaan. We weten namelijk dat wanneer je het goed invult, het systeem ook echt voor je werkt. De laatste jaren zijn we daar echt met een verbeterslag mee bezig. We vonden het ook heel fijn, bijvoorbeeld, dat we 1 van de eerste partijen waren die Whatsapp konden koppelen aan het systeem.”

Het mooiste van Tigris

Het mooiste van Tigris is voor Janneke toch wel de veelzijdige mogelijkheden die makkelijk aan te passen zijn op de veranderende arbeidsmarkt. “Onze branche wisselt heel erg. In de periode dat we met Tigris zaken begonnen te doen was het nog zo dat we echt zaten te springen om vacatures. En toen konden we eenvoudig iets koppelen waardoor we sneller aan vacatures kwamen. Nu zitten we in een tijd waarin we echt staan te springen om goed personeel en kunnen we bepaalde systemen koppelen die relevant zijn en aansluiten.”

Terug naar overzicht