Wena & Tigris: in een vroeg stadium ingestapt

Succesverhaal

Als vestigingsmanager van in Helmond werkt Kasia inmiddels 18 jaar bij recruitmentbureau Wena. Ze vertelt: “Ons vorige systeem hadden we al sinds 2007, dus destijds al 13 jaar. De software zou toen naar een nieuwe versie gaan, maar dat liep vertraging op. We konden niet langer wachten, het werd dus tijd voor een nieuw systeem. Het CRM-systeem is het hart van ons bedrijf, dat moet gewoon goed werken.” 

“We wilden vooral dat de frontoffice meer geautomatiseerd kon worden, om tijd te besparen. We zijn toen met 2 partijen gaan praten, maar we waren nog niet helemaal overtuigd. Even later bedacht ik me dat een consultant waar we mee samenwerkten me een jaar eerder al wees op het Tigris platform. Dus het werd tijd om daar eens naar te gaan kijken.”

De Match

“We merkten meteen dat de mensen achter Tigris verstand hebben van de uitzendwereld. Ze kennen de behoeftes van onze sector dus weten hoe belangrijk backoffice en frontoffice zijn. Het is een jonge, enthousiaste club die echt iets wil bereiken. Bij onze vorige softwareleverancier waren we in een vroeg stadium van het bedrijf meegegaan. Dit beviel toen goed, en dit zijn we met Tigris weer gaan doen. Op 1 januari 2021 zijn we overgestapt naar Tigris. En dat hebben we heel ambitieus ingestoken. In 2,5 maand tijd hebben we alles doorgevoerd. Dat is heel snel; van beide kanten vroeg het veel inspanning. Tigris was rondom de implementatie gelukkig snel bereikbaar. Dus het is gelukt en dat is positief.”

Wena koos voor een bedrijfsbrede implementatie: zowel backoffice als frontoffice. Ze merkten bij het recruitmentbureau direct dat Tigris een hoop gemak opleverde. Kasia: “Het is 1 systeem, dus alles hoeft maar 1x ingevoerd te worden. Omdat alles centraal opgeslagen wordt kan zowel backoffice als frontoffice alle gegevens gebruiken. Dit bespaart tijd. Ook de foutgevoeligheid is minder, bijvoorbeeld in vacatureteksten maar ook in loonstroken. Het is fijn dat backoffice niet steeds dingen opnieuw hoeft in te voeren.”

“Ook na de implementatie merken we de waarde van een vast contactpersoon. Elke 2 maanden hebben we een vast overleg waarin we bespreken: wat zijn punten om op terug te komen. Je ziet echt dat die persoon weet wat er aan de hand is, dat hij duidelijk heeft wat er bij ons speelt. Ook aan de telefoon is Tigris transparant, je voelt je serieus genomen. Ze zijn erg klantgericht. Als er iets is, kan ik ze altijd bellen en dan wordt er naar me geluisterd.”

Wena bespaart overall de meeste tijd op het plaatsen van de vacatures. Kasia: “De advertenties en vacatures kunnen we van het systeem rechtstreeks naar onze website plaatsen, en naar andere jobboards. Dat kan in 1 klik. Ook het searchen naar kandidaten die zich aanmelden wordt makkelijker, dan worden wij gesignaleerd over de mogelijke matches.”

Het mooiste van Tigris

“We kunnen nu onze resultaten beter meten en meer data verzamelen. De managementinformatie kunnen we sneller ophalen. Ook kunnen recruiters alles makkelijk vinden: kandidaten, vacatures en of die wel of niet openstaan. Zo kunnen we de data die we hebben beter gebruiken. Een kandidaat die is aangemeld wordt automatisch ingevoerd in het systeem, wat tijd bespaart. Ook maken we via Tigris makkelijk een lijst van mensen die gereageerd hebben op vacatures en bellen die dan direct. Dat werkt ideaal.”

We merkten meteen dat de mensen achter Tigris verstand hebben van de uitzendwereld. Ze kennen de behoeftes van onze sector dus weten hoe belangrijk backoffice en frontoffice zijn.
Terug naar overzicht